Dag 4 van 26: Broedplaatsdag

Op 1 maart begint de lente en ga ik weer heel wat broedplaatsen volgen via Beleef de lente van de vogelbescherming. Maar ik denk dat ik dit jaar eens de ontwikkeling ga volgen van een geheel andere Broedplaats.

Ik vertrok vanochtend met Deetje naar een plek waar meerdere kunstenaars en schrijvers, waaronder Simon Carmiggelt, inspiratie hebben opgedaan: De Halte de Engel in De Steeg.
Dit is tegenwoordig een galerie in het gemeentehuis waar Bianca Rutjes, die ik leerde kennen op Tientjesdag, een expositie heeft met haar kunstwerken.

Ik hou van mensen die creatief zijn, ik vergeet zelf heel dikwijls dat ik dat zelf ook doe met woorden.
Met de kunstwerken van Bianca had ik wel een paar etalages van winkels willen vullen.
Het is dat ik al jaren geleden zonder spijt afscheid heb genomen van mijn droom om etaleur te worden.

Deze ontmoetingen hebben allemaal iets van omzien en vooruit kijken gemeen.
Ik kom mensen tegen die, net als ik, op geheel eigen wijze hun leven kleur geven.
Die mij inspireren tot het schrijven van woorden over die ontmoetingen.
En die ik dit jaar ook wil volgen in de ontwikkelingen op hun pad.

De Steeg wordt wederom een broedplaats waar mensen samenkomen, hun talenten ontdekken en deze inzetten in een coöperatie, kunstenaarscollectief , de gemeenschap of waar dan ook om onder andere onze sociale kracht neer te zetten.
Het lijkt me heel mooi om op zoek te gaan naar Statificatie (zoeken naar gelaagdheid).
Niet alleen in de kunstwerken van Bianca, maar ook in die van anderen.
Want nu ik mijn schrijfwerk voor mijn eerste boek herlees herken ik er meerdere lagen in.

Bianca gebruikt ook woorden bij haar kunstwerken en deze schreef ik op, omdat hij me zo trof:
“Live will throw you a pleasant curve”.
Alles is er al, ik hoef het alleen nog maar in de juiste vorm te gieten.
Dank je wel Bianca voor je inspiratie en ik zet één van je kunstwerken op mijn verjaardagslijstje.

http://biancarutjes.nl/category/view/cv

De expositie is nog te bekijken t/m 14 maart.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dag 4 van 26: Broedplaatsdag

  1. tagrijn zegt:

    Broedplaats is wel een erg mooi woord voor een plek waar de creativiteit zich kan botvieren.

  2. Mooi om inspiratie te broeden en uit te broeden op verschillende creatieve en kunstzinnige wijze.

Geef een reactie

