Ruimte -> angstig

Er zijn hier in huis zeeën van ruimte.
Nee, wij hebben geen gouden kranen en 2000 kamers.
Maar voor 2 volwassenen en 2 katten zijn er voldoende plekken om iets op te bergen of zichzelf te verstoppen.

Er is nu meer ruimte gemaakt in de trapkast, de boeken staan ook weer wat overzichtelijker in hun kast en de kledingkast werd bovenop ook van de nodige stoflagen ontdaan.
Ook is de nodige kleding uit de kast gehaald en weggedaan.

Door het één en ander weg te geven in een kerstpakket is er ook meer ruimte in de keukenkastjes.
Er zijn nog wel een paar plekken te vinden die ook graag wat meer ruimte willen hebben.

Maar daar ben ik dan nog niet aan begonnen, op de één of andere manier vind ik ze te ruim.
En tja als kind vond ik het ruim van het schip waar mijn vader op werkte nou niet de fijnste plek om te bivakkeren.

Als kind had ik liever vaste grond onder mijn voeten. Trouwens nu vlieg ik ook liever niet dan wel.
En stilstaan op bruggen als ik fiets of wandel, nou ook niet mijn favoriete halte.

Dit jaar is echter wel mijn jaar van ruimte.
Ruimte om in te nemen, ruimte om te creëren en ruimte om verder te groeien in de door mij gewenste richting.

Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Nee, zonder slag of stoot gaat dat niet.
Er zijn nu eenmaal geen pieken zonder dalen.
Maar als ik het niet doe beperk ik mijn ruimte en verzand ik in wel willen, maar niet doen.
Zoals mijn moeder al zei, als je het niet probeert weet je het ook niet of het iets is.
Volgens haar heb ik nu toch echt het tij mee en hoef ik niet angstig te zijn om me met die stroom mee te laten gaan.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Ruimte -> angstig

  1. tagrijn zegt:

    Niet over het hoofd zien: elkaar de ruimte geven.

  2. platoonline zegt:

    Wat goed dat je je niet hebt laten leiden door gezapigheid of angst. Je bent gewoon begonnen met ruimte scheppen en je hebt gemerkt dat je dan hinderpalen tegenkomt. Maar je hebt ook al gemerkt dat ruimte je meer vrijheid geeft. En dan dat heerlijke gevoel: ik heb ruimte en ik mag hem zelf vullen. Ja toch? Je doet het goed Min. Iedereen die jou kent zal trots op je zijn. Plato ook.

    En wat Tagrijn zegt: dat doen jullie vast ook wel.

    Mooi stukje. Fijn om te lezen.

  3. platoonline zegt:

    Min, ik had op 21 januari al gereageerd op Ria’s berichtje.
    Ze heeft me sindsdien ook een aantal keren gemaild.
    Of bedoel jij iets anders misschien?

  4. platoonline zegt:

    Ik zie het al, ik heb gereageerd maar Ria modereert. Ze heeft sommige reacties nog niet goedgekeurd.

  5. rietepietz zegt:

    Ik heb een flink aantal” broertjes dood ” aan ruimen ;-)

  6. Pingback: Invalshoek 39: ruimte, angstig | reismeermin

Geef een reactie

