En dat is zeven

Kun je als je al een tijdje meer wel als niet online bent eens een week elke dag iets bloggen.
Ja, dat kan.
Gewoon bij dag één beginnen en onderweg steeds iets nieuws verzinnen.
Langzamerhand komt het doel dichterbij.
Nog maar een dag en dan zijn er zeven op een rij.
Wat blijkt na zeven dagen, het aantal gepubliceerde blogs staat op acht!

Het ging makkelijker dan verwacht.
En dat met jullie delen maakte de smaak nog beter.

Tijd dus voor een nieuw doel.
Want ik hoef niet dagelijks te loggen.
Maar ik wil wel voor een mooi aantal gaan.

Toewerken naar log 720, dat lijkt mij een goed plan.
Sommige weten al dat ik erg van de cijfertjes ben.
Dus wie nu al kan raden wanneer ik graag log 720 wil plaatsen…

Gaan we nu nog even verder schrijven aan een lied

Ik zit hier aan de waterkant,
met mijn voeten in het zand

Marja ging daarna verder met:

.”… het zonnetje schijnt op mijn bol
ik houd het nog wel even vol”

En met dank aan tip Rietepietz vervolg ik met:

Het water dat trekt mij altijd
Zomer of winter tijd.

Alleen in de winter zing ik dan
Ik zit hier aan de waterkant
Met mijn schoenen in het zand. (Of met mijn schaatsen in de hand)

… het winterzonnetje schijnt op mijn bol
ik houd het nog wel even vol.

Ik geniet hier van de rust en de natuur.
Nee, dit uitje is helemaal niet duur.

Ik zit hier aan de waterkant.
Wat leven we toch in een prachtig land.

Nog meer tips of tekst-ideeën? Dan zie ik die graag in de reacties..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op En dat is zeven

  1. Hmmmmmmmm schrijf jij maar lekker zo voort
    genieten van het bloggen is wat hoort
    anders is het geen maar moet je het laten
    voordat je het verplicht bloggen nog zal gaan haten
    schrijven met zin zorgt voor megaveel vertier
    en ik lees graag jouw voortgang hier.

  2. rietepietz zegt:

    Grappig ineens zóveel logjes ,ik ga altijd gewoon m’n hele linkenrijtje af en want de laatste tijd hie vrijwel géén logjes tegen …..zat je waarschijnlijk gewoon aan de waterkant te genieten ;-)Misschien dus maar een schrijfblokje meenemen ?

  3. Met een glaasje wijn en een goed boek bij de hand……;-)

    Veel schrijfplezier :-)

  4. platoonline zegt:

    Ik zou van jou een stukje willen lezen over hoe je leven er uit zou zien als je niet zou mogen schrijven over reismeerminnen, water, onderwaternesten en zo. Dat je in plaats daarvan een heel ander onderkomen zou moeten zoeken (bijvoorbeeld door de verhoging van de waterspiegel). Hoe dat er zou uit zien en hoe je dan zou leven.

    Maak je geen zorgen,gewoon een fantasie. Als je uitgeschreven bent, is daar weer gewoon het onderwaternest. :-)

    Wil je dat wel?

  5. tagrijn zegt:

    Ik zit hier aan de waterkant
    met vreeslijk kouwe poten
    helaas kan ik niet zwemmen want
    het ijs ligt op de sloten.

  6. Ik ziet hier aan de waterkant
    en zie de zon zakken
    blijf veilig aan de rand
    want het ijs zit vol wakken. :-)

Geef een reactie

